Letní žurnalistická škola nejen o Rusku a cizincích

20.05.2017

Letní žurnalistická škola nejen o Rusku a cizincích

Třináctý ročník Letní žurnalistické školy Karla Havlíčka Borovského se uskuteční od 13. do 19. srpna v Havlíčkově Brodě a znovu nabídne atraktivní program pro mladé lidi se zájmem o média, kulturu historii a společnost střední Evropy.

Projekt letní školy se letos zúčastnil soutěže o Cenu Karla Velikého pro mladé Evropany, kde zaujal porotu. „I když Váš projekt nevyhrál, jedná se podle nás o velmi zajímavý projekt. Vzhledem k tomu, že je projekt Letní žurnalistická škola Karla Havlíčka Borovského projektem dlouhodobým a vzhledem k tomu, že ho porota hodnotila velmi pozitivně, doufáme, že ho přihlásíte do soutěže o Cenu Karla Velikého pro mladé Evropany 2018, která by měla být vypsána koncem letošního roku,“ napsala pořadatelům letní školy Natalie Šťastná, Informační kanceláře Evropský parlamentu v České republice.

Letošní program letního setkání mladých lidí z Evropy nabídne několik hlavních témat, s nimiž se vedle účastníků mohou setkat zdarma i zájemci z řad veřejnosti. „Na první den jsme připravili odpolední setkání s historikem Jiří Padevětem, ředitelem nakladatelství Academia, s nímž bude hovořit redaktor České televize Petr Vizina nejen o svých historických dílech, ale také práci na nich. Večer pak proběhne setkání se čtyřmi cizinci, jejichž očima se podíváme na život v České republice. Jeden večer věnujeme současnému Rusku, pozvání přijal například Alexej Kelin, historik žijící v České republice a zástupcem ruské menšiny ve vládní radě pro národnostní menšiny. Třetí zajímavý večer bude věnován roli veřejnoprávních médií ve střední Evropě, pozvání přijali bývalý zpravodaj Českého rozhlasu Petr Vavrouška či rakouská novinářka Karin Koller z ÖRF,“ přibližuje část programu jeden ze zakladatelů letní školy Milan Pilař.

Novými mediálními partnery se pro letošní ročník stal online deník Aktuálně.cz, Hospodářské noviny z vydavatelství Economia, slovenský týdeník Týžden a Česká tisková kancelář (ČTK). „Jsme rádi, že o nás mají zájem i velká média, která nás jako například ČTK oslovují a chtějí spolupracovat. Díky nim a dalším mediálním partnerům se mohou účastníci letní školy dostat na stáže v různých typech médií,“ uzavřel Milan Pilař.

Aktuální informace a přihláška je ZDE.

Hlavními partnery týdenní školy v Havlíčkově Brodě jsou: město Havlíčkův Brod, Kraj Vysočina, Rakouské kulturní fórum v Praze, Velvyslanectví Rakouské republiky v Praze, Zastoupení Evropské komise v Praze, Knihovna Václava Havla, Polský institut v Praze, Slovenský institut v Praze a Velvyslanectví Spolkové republiky Německo, Americké centrum v Praze a Velvyslanectví USA v Praze, think tank Evropské hodnoty.

Záštitu nad akcí převzala Česká televize. Mediálními partnery akce jsou Česká tisková kancelář, Český rozhlas, Aktuálně.cz, Marketing & Media, NEWTON Media, agentura Dark Side, týdeník Týžden a portál Prohuman.sk.

Regionálními mediálními partnery jsou zpravodajské portály REGION (REGIONVYSOČINA.CZ, REGIONZÁPAD.CZ a REGIONPLZEŇ.CZ), Deník, Český rozhlas Region, Jihlavské listy a televize HBin.

Dalšími partnery akce jsou Krajská knihovna Vysočiny v Havlíčkově Brodě, Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod, a. s., společnost Amylon, a. s. a reklamní společnost Pross, s. r. o.

zpět

Hlavní partner

http://www.ceskatelevize.cz/

Partneři

Mediální partneři