Základní informace

Popis akce
Letní žurnalistická škola Karla Havlíčka Borovského (dále jen LŽŠ) je týdenní kurz pro studenty středních a vysokých škol z Evropy. Hlavními tématy LŽŠ jsou historie, současnost, kultura a média střední Evropy, doplňují je další vybraná témata z oblasti žurnalistiky a etiky, účastníci se tak seznámí s prací novináře a fungováním médií. Hlavním komunikačním jazykem akce je čeština. 
Účastníci procházejí základní teoretickou průpravou, většinu času ale tráví přímo v terénu, při tvorbě vlastních zpráv a reportáží. Sedmidenní program doplňují besedy a setkání s předními osobnostmi politického, kulturního, mediálního a společenského života z České republiky a zemí střední Evropy.

Třináctý ročník Letní žurnalistické školy Karla Havlíčka Borovského se uskuteční od 19. do 25. 8. 2018.


Dělení studentů

Cílovou skupinou jsou studenti středních a vysokých škol se zájmem o media, jazyk, historii, počítače a nové technologie. LŽŠ je projekt mezinárodní, je otevřen i pro zájemce ze zahraničí. 

Účastníci LŽŠ se dělí do šesti skupin:

NOVINY (PRINT) – skupina zaměřená na psanou žurnalistiku a fotografii. V rámci programu absolvují přednášky stylistiky, jazykové kultury, online zpravodajství a mediální komunikace. 
V terénu připravují články a reportáže.

NOVÁ MÉDIA (WEB) – skupina zaměřená na online žurnalistiku, internet a sociální sítě. V rámci programu absolvují přednášky stylistiky, jazykové kultury, online zpravodajství, mediální komunikace a základů práce na sociálních sítích. 

ROZHLASOVÉ ZPRAVODAJSTVÍ (RADIO) – skupina zaměřená na rozhlasovou žurnalistiku. V rámci programu absolvují přednášky a praktická cvičení z hlasové výchovy, hlasové hygieny, jazykové kultury, mediální a politické komunikace. 

TELEVIZE (TV) – skupina zaměřená na televizní žurnalistiku, práci s kamerou, redaktorskou práci před kamerou, následné zpracování a střih materiálu. V rámci programu absolvují přednášky a praktická cvičení z hlasové výchovy, hlasové hygieny, jazykové kultury, mediální a politické komunikace. Výslednou prací každého účastníka je krátká televizní reportáž.

PR A MARKETING (PRaM) – skupina poskytuje studentům vhled do práce novinářů z druhé strany - z pozice tiskového mluvčího, nabízí rovněž základní orientaci ve světě marketingu. V rámci programu se studenti naučí psát tiskové zprávy, komunikovat s novináři a vystupovat na veřejnosti. Z marketingové části kurzu si odnesou principy práce v reklamní agentuře a sami si vyzkouší, jak se reklama dělá.

FOTOGRAFICKÁ SKUPINA (FOTO) – skupina zaměřená na fotografii. Účastníci se v ní naučí nastavit fotoaparát pro každou situaci, zjistí jak fotit reportážní, sportovní, kulturní, ilustrační a portrétní fotografie a naučí se dělat i následnou postprodukci. Budou spolupracovat s ostatními skupinami, kterým budou dodávat fotografie k článkům. Budou také zajišťovat kompletní fotodokumentaci z celého průběhu LŽŠ.


Přednášky a besedy
Od pondělí do soboty se konají dvakrát denně od 15.30 a 19.00 přednášky, besedy a setkání se zajímavými osobnostmi ze střední Evropy a USA, které jsou volně přístupné zdarma veřejnosti.

Vybrané besedy a přednášky jsou přednášeny v anglickém, německém nebo polském jazyce a simultánně tlumočeny do češtiny.

Model pracovního dne
07.15 - 07.45 ranní porada vedení
07.50 - 08.00 ranní porada skupin
08.00 - 11.30 práce ve skupinách - terén, učebny
11.30 - 12.30 oběd
12.30 - 15.00 práce ve skupinách - terén, učebny
15.30 - 17.00 úvodní beseda, přednáška
17.15 - 18.45 večeře
19.00 - 20.30 hlavní beseda, přednáška

Finance 
Pořadatelé se podílí na úhradě celkových nákladů týdenního kempu (honoráře hostů, zajištění techniky, nájmů,...). Účastníci si hradí cestu do Havlíčkova Brodu a zpět, ubytování 180 Kč/ noc, (cca 8 eur/den), stravování (zájemcům zprostředkujeme pouze kontakty na stravovací zařízení ve městě, kde si mohou zajistit celodenní stravu) a ve stanoveném termínu uhradí školné ve výši 2000 Kč.

Partneři
Hlavními partnery jsou město Havlíčkův Brod a Kraj Vysočina, partnery jsou Slovenský institut v Praze, Rakouské kulturní fórum, Velvyslanectví Rakouské republiky v Praze, Americké centrum v Praze, Velvyslanectví USA v Praze, Zastoupení Evropské komise v Praze, Polský institut v Praze, Knihovna Václava Havla, Krajská knihovna Vysočiny v Havlíčkově Brodě, Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod, a. s., Amylon, a. s., Bosch Diesel, s. r. o., Jihlava, Jazyková škola HOPE Brno, hotel U Zlatého lva Havlíčkův Brod.

Mediální partneři
Hlavním mediálním partnerem je Česká televize, která převzala záštitu nad akcí. Partnery jsou: Český rozhlas, Marketing a Média, Newton Media, agentura Dark Side, portál Prohuman, portál regionálními partnery jsou online deník Vysočina-news.cz, televize HBin, Jihlavské listy, Český rozhlas Vysočina a Deník.

LŽŠ 2018
Hlavní tématem budou média, politika, kultura a historie střední Evropy v minulosti, současnosti a budoucnosti.

Uzávěrka přihlášek: 30. 4. 2018

Zájemci se mohou hlásit i po uzávěrce, vedeme je jako případné náhradníky pro případ, že se někdo z účastníků odhlásí. V loňském roce to bylo více než 15 lidí. 

Úhrada školného 2000 Kč
(cca 80 eur): Školné se platí na výzvu pořadatelů. Při odhlášení do 10. 7. je storno poplatek 1000 Kč, pokud si účastník nezajistí náhradníka, od 15. 7. je storno poplatek 1500 Kč a od 1. 8. pak 2000 Kč.

Informace:
e-mail: centrumvysocina(zavináč)centrum.cz 
tel: +420 724 767 164 (M. Pilař)
e-mail: milan.pilarhb(zavináč)centrum.cz

 

Hlavní partner

http://www.ceskatelevize.cz/

Partneři

Mediální partneři