Díky spolupráci s Krajem Vysočina by se letos mohlo zúčastnit letního týdenního kempu v Brodě deset mladých lidí z pěti partnerských regionů z Francie, Rakouska, Běloruska, Ukrajiny a Slovenska. Vedle toho se v posledních letech hlásí mladí lidé také z Polska a Německa.
Záštitu nad dvanáctým pokračováním akce převzala Česká televize, která připraví dva večery se zajímavými hosty. Třetí z pěti večerů přidá Český rozhlas. „V tuto chvíli už máme potvrzenou účast Michaela Žantovského, polského bohemisty Aleksandera Kaczorowského a slovenského novináře Štefana Hríba, kteří se ve středu 17. srpna od 19.00 v Havlíčkově Brodě zúčastní Večera s Václavem Havlem. Pozvání do Brodu přijala také Eva Demmerle, německá novinářka a bývalá tisková mluvčí Otto Habsburského,“ přibližuje Milan Pilař.
Vedle veřejnoprávních médií podpoří letní školu také týdeník Marketing a média, agentura Newton Media a agentura Dark Side a slovenský Denník N. Tradičně pak regionální redakce Deníku v Brodě, Jihlavské listy a další média v regionu, v nichž publikují účastníci akce své novinářské pokusy.
Akce pro mladé lidi od 16 do 26 let z celé Evropy se znalostí češtiny nebo slovenštiny nabídne stejně jako v roce 2015 práci v šesti skupinách (Tisk, Nová média, Rádio, Televize, PR a marketing a Foto). „Mladí si tak mohou jak teoreticky, tak především prakticky vyzkoušet činnosti, které v jednotlivých oblastech provádějí profesionálové. Ti je také po celý týden vedou,“ doplňuje Milan Pilař.
Dvanáctý ročník Letní žurnalistické školy Karla Havlíčka Borovského se v Havlíčkově Brodě uskuteční od 14. do 20. srpna 2016 a jeho hlavním tématem budou vedle historie, kultury a současnosti střední Evropy především česko-slovenské vztahy.
Zájemci se mohou přihlásit ZDE.
Hlavními partnery týdenní školy v Havlíčkově Brodě jsou: město Havlíčkův Brod, Kraj Vysočina, Rakouské kulturní fórum v Praze, Velvyslanectví Rakouské republiky v Praze, Zastoupení Evropské komise v Praze, Polský institut v Praze, Slovenský institut v Praze a Velvyslanectví Spolkové republiky Německo, Americké centrum v Praze a Velvyslanectví USA v Praze a Knihovna Václava Havla.
Mediálními partnery akce jsou Česká televize, Český rozhlas, Marketing & Media, Newton Media, Denník N, Deník, Jihlavské listy, online deník Vysočina-news.cz a televize HBin.
Dalšími partnery akce jsou Krajská knihovna Vysočiny v Havlíčkově Brodě, Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod, a. s., společnost Amylon, a. s., reklamní společnost Pross, s. r. o., Jazyková škola HOPE Brno, Bosch Diesel, s. r. o., Jihlava.