AktualityZájemci o letní školu v Brodě se mohou přihlašovat

6. březen 2016

Zájemci o letní školu v Brodě se mohou přihlašovat

Pořadatelé dvanáctého ročníku Letní žurnalistické školy Karla Havlíčka Borovského 2016 z obecně prospěšné společnosti Centrum Vysočina zahájili od počátku března přihlašovací období pro zájemce. „Po zkušenostech z posledních let, kdy se zájemci z větší části hlásili až v jarních měsících, jsme přesunuli start přihlašovací období z podzimu na jaro. V současnosti registrujeme první desítku přihlášených, ostatní mají šanci během března a dubna,“ popisuje jednu ze změn dvanáctého pokračování akce Milan Pilař z obecné společnosti Centrum Vysočina.

Díky spolupráci s Krajem Vysočina by se letos mohlo zúčastnit letního týdenního kempu v Brodě deset mladých lidí z pěti partnerských regionů z Francie, Rakouska, Běloruska, Ukrajiny a Slovenska. Vedle toho se v posledních letech hlásí mladí lidé také z Polska a Německa.

Záštitu nad dvanáctým pokračováním akce převzala Česká televize, která připraví dva večery se zajímavými hosty. Třetí z pěti večerů přidá Český rozhlas. „V tuto chvíli už máme potvrzenou účast Michaela Žantovského, polského bohemisty Aleksandera Kaczorowského a slovenského novináře Štefana Hríba, kteří se ve středu 17. srpna od 19.00 v Havlíčkově Brodě zúčastní Večera s Václavem Havlem. Pozvání do Brodu přijala také Eva Demmerle, německá novinářka a bývalá tisková mluvčí Otto Habsburského,“ přibližuje Milan Pilař.

Vedle veřejnoprávních médií podpoří letní školu také týdeník Marketing a média, agentura Newton Media a agentura Dark Side a slovenský Denník N. Tradičně pak regionální redakce Deníku v Brodě, Jihlavské listy a další média v regionu, v nichž publikují účastníci akce své novinářské pokusy.

Akce pro mladé lidi od 16 do 26 let z celé Evropy se znalostí češtiny nebo slovenštiny nabídne stejně jako v roce 2015 práci v šesti skupinách (Tisk, Nová média, Rádio, Televize, PR a marketing a Foto). „Mladí si tak mohou jak teoreticky, tak především prakticky vyzkoušet činnosti, které v jednotlivých oblastech provádějí profesionálové. Ti je také po celý týden vedou,“ doplňuje Milan Pilař.

Dvanáctý ročník Letní žurnalistické školy Karla Havlíčka Borovského se v Havlíčkově Brodě uskuteční od 14. do 20. srpna 2016 a jeho hlavním tématem budou vedle historie, kultury a současnosti střední Evropy především česko-slovenské vztahy.

Zájemci se mohou přihlásit ZDE.

Hlavními partnery týdenní školy v Havlíčkově Brodě jsou: město Havlíčkův Brod, Kraj Vysočina, Rakouské kulturní fórum v Praze, Velvyslanectví Rakouské republiky v Praze, Zastoupení Evropské komise v Praze, Polský institut v Praze, Slovenský institut v Praze a Velvyslanectví Spolkové republiky Německo, Americké centrum v Praze a Velvyslanectví USA v Praze a Knihovna Václava Havla.

Mediálními partnery akce jsou Česká televize, Český rozhlas, Marketing & Media, Newton Media, Denník N, Deník, Jihlavské listy, online deník Vysočina-news.cz a televize HBin.

Dalšími partnery akce jsou Krajská knihovna Vysočiny v Havlíčkově Brodě, Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod, a. s., společnost Amylon, a. s., reklamní společnost Pross, s. r. o., Jazyková škola HOPE Brno, Bosch Diesel, s. r. o., Jihlava.

 

Blog

Mnoho poznatků z LŽŠ používám na univerzitě

Když se mi podařilo dostat na MUNI na obor Mediální studia a žurnalistika, neměl jsem žádné zkušenos…

Publikováno 26. 10. 2024

Celý článek