AktualityLŽŠ startuje v neděli 13. srpna

13. srpen 2023

LŽŠ startuje v neděli 13. srpna

A je to tady. V neděli 13. srpna odstartujeme 19. ročník Letní žurnalistické školy Karla Havlíčka Borovského, který každý rok třetí srpnový týden mění Havlíčkův Brod v centrum žurnalistiky a společenských témat.

Přijedou studenti z České republiky, Slovenska i Ukrajiny. Slibujeme nabitý dopolední program plný praxe, osobních setkání a debat s významnými osobnostmi novinářské, marketingové i společenské scény. Odpolední a večerní debaty, které mohou navštívit zájemci z širokého okolí zdarma, se pak budou odehrávat v klubu Oko na Smetanově náměstí.

Přijedou profesionálové ve svých oborech

YouTuber a influencer Kovy, Barbora Kroužková nebo Martin Řezníček z České televize, Renáta Kalenská z Deníku N, Jan Pokorný z Českého rozhlasu nebo Terezie Tománková ze CNN Prima News. Ti a mnoho dalších hostů nejen z novinářského světa budou diskutovat a sdílet své zkušenosti na odpoledních a večerních debatách v klubu OKO na Smetanově náměstí.

Dojde i na další současná témata – o budoucnosti Ruska bude debatovat novinář Rádia Svobodná Evropa Jaroslav Šimov spolu s ruským novinářem a spisovatelem Sergejem Medveděvem a Liborem Dvořákem z Českého rozhlasu Plus. Další z večerů nese název Dokáže střední Evropa znovu věřit faktům? s Pavlem Havlíčkem a Nikoletou Nemečkayovou z Asociace pro mezinárodní otázky a Matejem Kandríkem, ředitelem ADAPT Institute.

Všechna témata a jejich hosty najdete tady na webu v části s programem.

Zkušenosti z praxe a příprava vlastních reportáží

Jak napsat dobrou reportáž a udělat skvělý rozhovor? Co je to v mediální branži otvírák a kraťas? Co je to klikatelný titulek a proč je dobré používat mezititulky? Na všechny tyto otázky a řadu dalších získají studenti naší letní školy v týdnu nabitém informacemi odpovědi.

Především si na vlastní kůži vyzkouší, jaká je práce novináře v tisku, v online médiích, co obnáší práce reportéra televize a rádia. A také se naučí pracovat s fotografiemi, psát tiskové zprávy a zkusí si v týmu vytvořit funkční marketingovou strategii. To vše pod vedení profesionálů z praxe. Studenti vybírali z šesti oblast, kterým se chtějí věnovat a ve kterých se chtějí zlepšovat. Podle toho jsou rozděleni do skupin – Tisk (noviny, Nová média (digitální média), Rádio, Televize, PR a marketing. Fotografie se letos neotevře. Dopoledne se věnují práci na svých projektech, odpoledne absolvují setkání s novináři, influencery a marketéry a večer se účastní debat s významnými hosty z Česka i ze zahraničí.

Bude to nabitý týden plný informací. Těšíme se v Brodě na vás!

Blog

Mnoho poznatků z LŽŠ používám na univerzitě

Když se mi podařilo dostat na MUNI na obor Mediální studia a žurnalistika, neměl jsem žádné zkušenos…

Publikováno 26. 10. 2024

Celý článek